Plán pro rok: 2022

Plán pro rok 2022, co vše máme v plánu, co vše změníme, no tak to vše tu jde. Je toho ale dost!

Plán pro rok: 2022

Vítej v tématu zaměřeném okolo toho, co se bude dít na CraftManii v roce 2022. Toto téma se zaměřuje na novinky a změny na serveru, které bychom rádi přidali a změnili v tomto roce. Je důležité aby hráči věděli, co plánujeme změnit, přidat a odebrat. Tak jdem na to? Bude to docela dlouhé, ale základem je získat přehled pro všechny.

Rozdělení

Plán jsem se rozhodl rozdělit do několika kategorií:

  • Méně jak 3 měsíce -> tedy update, který je již rozdělaný a je plánované jej vydat do 3 měsíců nejdéle.
  • Méně jak 6 měsíců -> jako předchozí kategorie ale o 3 měsíce navíc, na tomto updatu se možná zatím nezačalo pokračovat, ale je v plánu jej přidat na 100%.
  • Méně jak 12 měsíců -> jako předchozí kategorie, ale s plnou platností do konce roku, jelikož nemůžeme vše vydat v první polovině roku, že?!

Méně jak 3 měsíce

1.18 servery a změny v optimalizaci

Nedávno vyšla 1.18 verze, a tak jsme začali postupně updatovat všechny servery. K dnešnímu dni jsou na 1.18 všechny Vanilla servery a Creative. Kde jsme významně pozměnili nastavení a limity, doslova jsme je zrušili. Prioritním plánem je tedy dodělat celý server na verzi 1.18 a přinést všem hráčům méně limitující servery.

To znamená, že redstone a entity nebudou tolik limitovány, celkově půjde toho postavit více. Připomínám, že tyto limity byly dřív hlavně zavedeny kvůli nestabilitě Minecraftu, hlavně verzi 1.14. Postupem času ovšem Mojang a komunita dělající servery, našli řešení, jak docílit dobrého výkonu a tím, že CraftMania běží na High End serverech, tak si můžeme dovolit postupně zmírňovat restrikce hráčům. Cílem je mít neomezené vše, jako dříve na verzi 1.8, ovšem k tomu je cesta ještě daleko, ale i tak dojde k praktickému zrušení limitů. Jako nedávné změnění redstone limitů dle levelů atd.

Resource Pack 2.0

Jak každý ví a máme to i na stránkách, již dlouho slibujeme backpacky, custom bloky, nové armory a jiné vylepšení. Práce na tom začaly na začátku ledna a nyní se kompletně předělává Resource Pack na nový plugin, který zajistí toto vše. Důležité je, aby vše prošlo hladce a nic, co máte na serveru současně se nerozbilo. Po uveřejnění tohoto updatu, který je plánovaný v následujících týdnech budeme plně podporovat i přidání vlastních entit, automobilů, backpacků, custom bloků, receptů a mnoho jiných prvků v Resource Packu.

Updatem projdou i současné itemy, třeba Ice Rose Pack dostane speciální efekty při použití hráči, kteří mají StarWars cosmetics, konkrétně Lightsaber, tak po použití bude vydávat zvuky jako Lightsaber a zároveň uveřejníme zbylý set. Je toho opravdu hodně, co se změní.

  • Upraveny současné itemy
  • Podpora více itemů, entit, backpacky, zvuky, recepty, nábytek
  • Větší integrace do serverů = třeba recepty na custom jídlo, farmaření atd.

Parkour Server

Parkour server je aktuálně ve vývoji z části programování mnou a Mayunou (je sus). A zároveň nám vypomáhá admin team k stavění map. Postupně vše ladíme a doděláváme. Brzo požádáme i pár hráčů, kteří budou chtít nám pomoct stavět parkour mapy. Takže ano, parkour server je ve vývoji, ovšem k uveřejnění vede ještě dlouhá cesta, dodělání pár desítek věcí a testů. Chceme totiž vydat ten nejlepší parkour server v CZ/SK. Takže pár ochutnávek?

  • Přes 300 map je plánováno s uveřejněním.
  • Ranky, prestige a cosmetics a vlastní ekonomika na serveru
  • Duely, závody s ostatními a šance na dělání rekordů = získávání odměn.
  • A mnohem víc.. vše navíc bude pozměněno pomocí resource packu.

Velocity proxy

Zde většina z vás určitě nebude chápat, co myslím, ale zkusím to vysvětlit, aby to pochopil každý. Aktuálně a vždy CraftMania Proxy server fungoval na tzv. Bungeecordu, ovšem dle posledního průzkumu nesplňuje již naše požadavky na kvalitu a přidání nových věcí, které jsou plánovány.

Proto projde v následujících měsících naše proxy změnou systému na Velocity, který zajistí lepší a rychlejší připojování, opravení autologinů, opravení skinů, a mnoho dalšího. Navíc nativně bude podporovat i módované servery, a tím se pojí naše další plány.

Prison: Season 2

Jak jsem avizoval minulý rok, Prison se nezruší, ale projde změnou. Aktuálně vše plánuji a Prison brzo dojde k updatu na 1.18, s tímto také bude uveřejněna tzv. Sezona.

Sezony na Prisonu budou krátkodobé a budou se resetovat. Představte si to jako VotePass, ale místo hlasování, budete kopat. A o tom bude nový Prison. Každé 3 měsíce budete moct zajít na Prison si zatěžit, bude zde vždy pár nových dolů, nové vylepšení (když bude co vylepšovat) a nové odměny. Cílem je, zajistit aby Prison byl hratelný pro všechny, byly zde odměny proč hrát a zároveň mít další server, který nikdo nemá!

Oživení Instagramu, Facebooku, LinkedIn

Plánuji přijmout do AT speciální osobu zaměřující pouze na marketing, klidně i na placenou pozici. Tato osoba by měla primárně řešit sociální sítě a rozšířit povědomí o CM mezi ostatní hráče. Všichni víme, že reklama CM vázne roky na bodu pod nulou...

Méně jak 6 měsíců

Amethyst VIP

Většina hráčů si stěžovala, že na serveru je mnoho Obsidian hráčů, a tak nabídneme Obsidian hráčům si zakoupit vyšší tier, Amethyst VIP. Toto VIP půjde zakoupit pouze jako nadstandart k Obsidian VIP - a bude hlavně limitovaný, nepůjde vždy zakoupit, pouze když budou akce, zároveň nebude permanentní ale půjde zakoupit na 6-12 měsíců.

Jistě si říkáš: "nojo Wejku, ale já už mám Obsidian, k čemu mi bude další VIP". Cílem je přidat více good odměn, které se nehodí do současných ranků. Obsidian VIP je spíše takové permanentní VIP. Amethyst VIP bude VIP, které přidá pár zajímavých věcí, které si nemůžeme dovolit přidat do permanentního VIP. Takže třeba například, zde je pár plánovaných výhod (né všechny):

  • Vanish - ano čtete správně, tuto funkci po nás vyžadovali hráči již v roce 2015, a Amethyst VIP bude mít Vanish. Skryjete se tedy plně před hráči, ale né před AT.
  • Free VotePass - když budete platit, tak na co platit více.
  • A více bude postupně přidáno, i free Cosmetics atd.

Cosmetics VIP + Globalní odměny

Každé VIP u nás, by mělo obdržet vlastní Cosmetics. Tak aby mělo něco unikátního, aktuálně ovšem řešíme problém, jak vyřešit toto u dočasných VIP.

Globální odměny jsou stále v rozdělaném stavu a některé jsou na serveru již funkční ale neexistuje na ně menu. Tím myslím třeba redstone limity, které fungují na základě Globílního Levelu. Samozřejmě odměn bude více, bohužel až po Resouce Packu 2.0.

Server: Oneblock

Ano, sice pozdě, ale nikdy není pozdě. Plánujeme přidat OneBlock, ovšem netvrdil bych že to bude trvat 6 měsíců. Aktuálně OneBlock server již existuje jako Alpha, kde testuji Custom Enchanty, Bosse a novou ekonomiku (to je leak co).

S OneBlock serverem chceme zkusit něco nového, spojit tzv. více serverů do jednoho. A udělat z toho ultimátní server, který bude mít konečně smysl i když všichni víme, že dlouhodobě ekonomika na CM je taková, jaká je.

Méně jak 12 měšíců

Server: MobArena

Ano čtete správně, stále tvrdím, že všichni máme rádi vraždění entit, bosse atd. A tak již testuji a připravuji MobArena servery, kde půjde o to vraždit bosse, tunu entit a nájezdy. Tento server bude fungovat něco jako minihra, prostě xyz serverů, sdílená ekonomika, sdílené ranky ale různé obtížnosti, různý bossové, různé arény.

Server: KnockbackFFA

Tato minihra se v posledních měsících hodně rozmohla, a tak je také v plánu. Mlátit s klackem ostatní, to chce každý no, a co k tomu přidat Resource Pack. :P

Server: Teggit 3.0

ANO! Čtete správně, s přidáním Velocity jak jsem psal výše, plánujeme spustit konečně módované servery. Teggit by měl vyjít jak ve verzi pro "Survival", tak i "OneBlock". A samozřejmě na verzi 1.18.

Správa serveru

Heh, co to asi je. Většině nedochází, jak je těžké udržet kvalitu serveru, a s tím i aby vše fungovalo i na rozdílných verzích atd. Naším cílem je tedy vše co funguje aktuálně, 99% věcí udržovat ve stavu, použitelném pro všechny - bug free.

Žádný z těchto vypsaných věcí není nikdy na 100% garantovaný, ale vždy je dobré mít plán a snažit se.

Není cílem odebírat pluginy, itemy atd. ale přidávat nové updaty a stavět na nich další základy. Proto je důležitá údržba serveru, kterou nikdo nevidí, ale je to nejdůležitější část serveru. :)


Na závěr, doporučuji sledovat náš changelog, s tímto rokem prošel menší změnou a jsou tam hlavně větší novinky a souhrny změn. Pokud tě tedy zajímá jak si server povede dál, doporučuji sledovat https://changelog.craftmania.cz/ a nebo #updates na našem Discordu.